Treinreis Chiangmai en eerste indrukken

13 december 2019 - Chiang Mai, Thailand

Eergisteren was het plan voor gisteren om nog wat te relaxen in ons pension en misschien nog een massage te boeken voordat we de nachttrein naar Chiangmai zouden nemen. Dat liep even anders 😄.

Onze kamer was tot 12:00 uur voor ons geboekt. We wilden graag de middag blijven. Dus we vroegen of Ă©Ă©n van de kamers nog vrij was vanmiddag. Dat was zo, ze waren allebei niet geboekt. Fijn! Het kostte alleen 500TBT (€15). Als je nagaat dat de kamer per nacht 1079TBT kost (€32), is dat voor 4 uurtjes best veel. Voor ons niet, maar we vonden het niet vriendelijk. Sowieso waren we niet zo blij met het pension. De katten waren lief, maar zeken de hele boel onder. Het stonk in het restaurant naar kattenpis. De katten kwamen zo op je tafel om het eten van je bord te pakken als ze de kans hadden. En het stikte er van de muggen. Niet in ons appartement, maar wel in de relaxruimte. De mensen waren óverdreven aardig, het was niet oprecht. We moesten Ă©cht de massage proberen, ze vertelden dat de songthaew die ons naar het station zou brengen 120TBT kostte en hij kostte 150TBT. De chauffeur ging nog even naar binnen om verhaal te halen toen we zeiden dat we voor 120TBT mee zouden gaan. Niet leuk en niet gastvrij. Niet echt om aan te bevelen vonden wij.

Stiekem waren we blij dat we weg waren. We hebben dus eieren voor ons geld gekozen en zijn richting station gegaan. Daar hebben we in drie verschillende restaurants lekker gechild, gegeten en gedronken en aan de WiFi gehangen. Ik heb de video over het fietsen met Co vanKessel zitten editen (zie video’s). Kortom, het was echt een hele luie middag.

Om 19:50 uur kwam de trein aan. Wij werden helemaal naar het uiteinde van het perron gedirigeerd door een stationsofficial die respect afdwong. Dan hebben wij in Nederland wel heel aardige conducteurs zeg... We stapten in en wisten niet wat we zagen. Zo luxe hebben we het nog nooit gezien in een trein. Een coupĂ© met vier bedden, wastafel, tv, handdoeken, dekens, kussens en: ontbijt! We dachten als we het dan luxe doen, laten we dan ook gelijk ontbijt regelen. Het kostte wat, maar dan hebbie ook wat, dachten we. 😜

Om 21:00 uur kwam een aardige dame onze bedden opmaken. Om 22:00 uur lagen we erin. De airco waarover je zoveel leest, viel reuze me. We konden ‘m zelf reguleren. Ook alle lampen konden uit, in tegenstelling tot wat ik had gelezen. Fijn! Verderop op de gang waren twee toiletten en een douche.

Het was even wennen aan het hobbelen en schommelen, maar uiteindelijk hebben we allemaal geslapen. Om 06:00 uur kwam de dame van het ontbijt. Jacco kreeg op z’n kop van haar omdat hij op de plek van het opklaptafeltje zat, wat een humeurtje zeg, daar waren onze twee pubers om 06:00 uur ‘s morgens niets bij vergeleken 😄.

Het ontbijt was letterlijk niet te vreten (als je ooit met de nachttrein gaat: niet doen!) haha! Koude friet (🙈😣) en vieze boterhammetjes belegd met mayonaise en ham. 😝 Maar hee, het is pas het allereerste in Thailand wat vies is. Dus niet te moeilijk doen toch?

Om 07:30 uur kwamen we aan in Chiangmai. We elleboogden ons door de horde tuktukchauffeurs die ons allerlei borden in het gezicht drukten, want wij gaan lopen! Niet te begrijpen voor een Thai. 300 meter is te doen toch?

Hoera, we zijn er! Aangekomen bij het Rainforest Hotel. Het hotel kan een klein opknappertje gebruiken, maar alles is superschoon en netjes. We zijn heel blij met ons plekje hier. Ontzettend vriendelijk personeel. Dat is een verademing met Baifern! We hebben een giga kamer die is opgedeeld in twee slaapkamers met allebei een badkamer. SĂșperfijn!

Nu even lekker bijkomen. Er zijn twee zwembaden, dus daar gaan we vanmiddag ook vast nog wel even kijken.

Tot later!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade