Ban Hat Yao Purin Resort

24 december 2019 - ตำบล ตลิ่งชัน, Thailand

Nadat we maandagmorgen afscheid namen van Karen van Khao Sok Silver Cliff Resort, zijn we met de bus naar Krabi gereden. We vertrokken rond 08:30 en waren in Krabi rond 12:00. Daarna nog een uurtje met de taxi en we zijn rond 13:00 aangekomen in ons nieuwe resort aan zee: Purin Resort.

Wat een plek ook weer... Toen ik startte met het vergaren van info over Thailand kwam ik terecht bij Melli’s Blog, die een hele Thailandserie had gemaakt op YouTube over haar vakantie met haar 3-jarige dochter en haar man. Zij waren hier geweest en vonden het helemaal geweldig.
Het leek me gaaf om hier een paar laatste dagen door te brengen. Om echt nog even lekker tot rust te komen en alle indrukken te laten landen. We hebben nog een weekje te gaan en dan zijn we alweer thuis.

We willen hier graag de Four Islands Tour nog doen. We worden hier dan van het strand voren opgepikt en gaan dan met een longtailboot naar vier tropische en onbewoonde eilanden 🌴 .

Eerst maar eens lekker relaxen! Daar zijn we hier ten slotte voor. Gisteravond hebben we bij een tentje aan het strand een heerlijk vis gegeten (red snapper) en met de locals hier gepraat. Wat een lieve mensen ook hier weer. Je zit gewoon bij hen in de achtertuin.

Vandaag is het 24 december en viert het resort hier Kerst, met een bbq op het strand. De lokale bevolking is hoofdzakelijk moslim. Je hoort hier elke dag een paar keer de oproep tot gebed. Zij vieren geen Kerst. Je ziet in Thailand eigenlijk geen kerstversieringen, en als je het al ziet, dan is dat alleen voor de toeristen.

Vanmorgen na het ontbijt was het hier vlakbij op het strand een drukte van belang. Jacco dacht dat het vismarkt was, omdat zeker 100 boten aangemeerd aan het strand lagen en aankwamen en de mensen zich verdrongen in een opgezette tent. Toen we vroegen wat er aan de hand was, vertelde de eigenaresse dat dit een jaarlijks terugkerend evenement is, waarbij de lokale vissers voor het komende jaar hun vergunning kopen. We besloten even te gaan kijken en een ijskoffie te drinken in het tentje waar we gisteravond hebben gegeten. Er werd luidkeels onderhandeld en het wás me druk! Vrouwen, mannen, kinderen. We hebben onze ogen uitgekeken.

Ook hebben we nog even met de aardige eigenaresse van het kleine restaurantje gesproken. We vroegen haar beleefd naar de tsunami en de schade die deze hier heeft aangericht. Ze vertelde dat de schade niet zo erg was als bijvoorbeeld op Phuket, maar mensen hebben het hier heel bewust meegemaakt.

De eigenaresse vertelde dat ze toentertijd taxichauffeuse was in Phuket en dat ze op dat moment in de ochtend toeristen in haar taxi had die naar een berg wilden. Ze was op de berg toen het gebeurde. Ze vertelde dat de eerste twee verdiepingen van de gebouwen onderliepen. Zat je op de 3e of hoger, dan zat je droog... Toen ze dit allemaal vertelde stond het kippenvel op mijn armen. Brrrr, je moet er toch niet aan denken. Gelukkig viel het hier mee. De zee is hier heel ondiep de eerste paar honderd meter. De golf kwam hier ook aan land, maar was dus een paar honderd meter voor het strand al gebroken. Er was een kleine overstroming, die niet veel schade heeft aangericht. Wat wel heel veel schade opliep, vertelde deze mevrouw, was het toerisme. Dat heeft echt heel lang stil gelegen. Ook hier. Eerst moest er opgeruimd worden en dat duurde allemaal even.

We hebben haar bedankt voor haar verhaal, want we durfden er eerst eigenlijk niet zo goed naar te vragen. Je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt en of ze misschien dierbaren hebben verloren.

Weer even terug naar vandaag. Wat een heerlijke dag. We hebben de rest van de dag eigenlijk genikst. Daar zijn we heel goed in geworden 😜! Op het strand gelegen, in de zee, in het kleine zwembadje, lekker gegeten. De jongens hebben nog even gevoetbald met een aantal Deense jongens die hier met hun families zijn. En om 16:00 uur is het siësta tijd! Goed moment om dus even eens stukje te tikken of een tukje te doen.

Trouwens, de video van Khao Sok heb ik eergisteren online gezet, mocht je hem nog niet hebben gezien, klik dan even hier. Wil je de andere video’s bekijken, ga dan even terug naar de homepage van ons blog en klik op Video’s.

Morgen zoals gezegd de Four Islands Tour, dan nog een dagje chillen en dan gaan we nog twee dagen naar Ko Samui, waarna we de nachttrein vanuit Surat Thani zullen pakken richting Bangkok.

Tot later!

1. Ina:
    24 december 2019
    Fijne 🎄-dagen en geniet van al het moois en lekkers!
  2. Hendrikje:
    24 december 2019
    Wij wensen jullie mooie kerstdagen toe!💋