Chiangmai, Eagle Track en scooteren

15 december 2019 - Chiang Mai, Thailand

Eergisteren (vrijdag), toen we de morgens vroeg hier in het Rainforest Boutique Hotel arriveerden, konden we gelukkig onze kamer al op. Echt heel fijn! We hebben die dag weinig gedaan. Een beetje luieren, editen, ‘geluncht’ bij 7 eleven met een paar lekkere tosti’s, daarna terug naar het hotel gelopen en lekker aan het zwembad gezeten. Er rijdt hier vanuit het hotel een gratis shuttlebus naar de nachtmarkt. Daar hebben we die avond heerlijk gegeten aan (alweer, maar nog niet verteld) een plastic tafel en stoeltjes. En lekker dat het weer was...! Op de terugweg hebben we een Grabtaxi gepakt (hier in Azië is dat de dienst die wij kennen als Uber). Vele malen goedkoper dan de goedkoopste tuktuk of songthaew. En, ook heel fijn, je hoeft niet te onderhandelen. Grab heeft voor elke rit een standaardprijs. Nog een paar Bath fooi erbij en klaar ben je. Jammer dat we dat in Bangkok nog niet hadden ontdekt 😉.
We lagen er rond 22:00 uur in en moesten (alweer 🙄) de wekker zetten. Dat 🙄 zijn natuurlijk de gezichtsuitdrukkingen van onze pubers. Want: we gaan ziplinen (kabelbanen aan een harnas/klimbos) in de jungle buiten Chiangmai. Wauw! Dat was dan weer wel ‘vet chill’ natuurlijk.

Nadat we waren opgestaan waren we de eerste gasten in het restaurant voor het ontbijt. We werden even na 07:30 uur bij het hotel opgehaald. Na een uurtje rijden en nadat het busje volgeladen was met andere gasten uit andere hotels, kwamen we aan bij Eagle Track. We werden in harnassen gehesen, kregen een helm en een bamboestok (om te remmen) mee en gingen in een songthaew naar boven.
Boven kregen we uitleg over onze klimuitrusting en de eerste zipline overleefden we! Leuk! Wel een beetje spannend voor sommigen 🤔 (Jac?). We wenden snel aan de snelheid en de hoogte. En man wat was het mooi in de vroege ochtend! Eén zipline was echt zo fantastisch, van de ene naar de andere berg over een dal van rijstvelden (450m).  Prachtig was dat. Ook waren er twee dropdowns. De crew laat je dan met een noodgang naar beneden vallen waarbij aan je harnas aan je rugzijde een touw vast zit, waarna je op een dikke mat landt. Bij 20 meter hoogte schoot je maag al in je keel en er volgde op het einde nog een ‘happy ending’ van 40 meter hoog...! We vonden het helemaal te gek allemaal en zouden het iedereen aanbevelen. Als je echt hoogtevrees hebt, dan is het geen pretje denk ik. Daarna werden we weer ontdaan van ons harnas en gingen we lekker met de groep eten. Heerlijk weer, ik blijf het maar zeggen. 🥘

Met een verzadigd gevoel het busje weer in. En wie sliepen er? Juist, de pubers. Ik moest ook stiekem wel moeite doen om de ogen open te houden... adrenaline in je lijf zorgt daarna voor algehele vermoeidheid, dus we hebben de middags lekker bij het zwembad gechild. Heerlijk, zelfs nog met een cocktail er bij voor mij 🍹. Dat is pas vakantie, toch? We kregen een klein dejavu’tje over de Dominicaanse Republiek (@M&M).

’s Avonds voor het eten hebben we de Lonely Planet er weer bij gepakt en een lekker restaurant uitgekozen. We zijn naar Dash gegaan in het oude centrum. Weer een Grab taxi genomen en heerlijk gegeten. Ook nog langs de grootste tempel van Changmai gelopen, de Wat Prha Singh. En daarna een Grabtaxi naar het hotel gepakt.

En dan is het vandaag alweer zondag (wat gaat de tijd snel) en zijn we alweer een week in Thailand. Vandaag wilden de jongens in het hotel blijven. Wij zijn om 10:30 uur met de Grabtaxi naar het westen van de stad gegaan en hebben daar een scooter gehuurd. We wilden niet door het drukke verkeer van oost naar west, omdat we nu eenmaal geen ervaren scooter- en linksrijders zijn. We stapten op en tuften de berg op naar Doi Suthep. Leuk hoor, lekker even met z’n tweetjes. Onderweg een paar keer gestopt en foto’s en video gemaakt en (natuurlijk) weer heerlijk gegeten bij een stalletje, op plastic stoeltjes. En: links gereden (gék!).

Nadat we bij het laatste uitzichtpunt voor de top van de berg waren, hebben we rechtsomkeert gemaakt en zijn we weer naar beneden gereden. Leuk om te doen! Gaan we denk ik in het zuiden ook nog een dagje doen met de jongens. Weer terug met de taxi en om 16:30 uur zijn we hier binnengestapt. Alwaar we twee stinkende pubers aantroffen die de hele dag (met uitzondering van een loopje naar 7 eleven) YouTube hebben gekeken en hebben gesnapchat op de kamer. Je kan er maar lol in hebben. Toen we vroegen of zij ook zo’n leuke dag hadden gehad als wij, riepen ze ‘jahaaa’. Dus....

Waar we vanavond gaan eten weten we nog niet. Ik denk dat ik de Lonely Planet er maar weer even bij pak (lees: de beste reisgids éver). Morgen worden we om 09:00 uur opgehaald, want dan staat een bezoek aan de Elephant Jungle Sanctuary op het programma, waarbij we een hele dag met olifanten gaan doorbrengen. Ik heb olifanten vroeger wel eens in het circus gezien en in de dierentuin. Om echt met ze te mogen wandelen, ze te aaien en ze te wassen moet wel een heel bijzondere belevenis zijn. We kijken er heel erg naar uit.

Meer in de volgende blog! Oh en check ook even de nieuwste foto’s en video’s. Gisteren heb ik twee video’s geüpload.

Veel kijkplezier en laat vooral je reactie achter, dat vinden we echt heel leuk!

1. Casper, Jozina en kids:
    15 december 2019
    Superleuk weer om te lezen en te kijken! Hier 9 graden. :)
  2. Loor:
    15 december 2019
    Oei, dat is koud! Groeten daar!
  3. Joyce:
    15 december 2019
    Krijg al de kriebels bij die zipline maar wel superleuk!
  4. Hendrikje:
    17 december 2019
    Zo wat ontzettend gaaf die zipline! Enne zo grappig dat je je een hele dag kan vermaken op je hotelkamer met youtube/snapchat. Hier ook eentje die liever live voetbal kijkt op zn telefoon op de kamer ipv lekker op een bedje aan het strand ligt😝