KhaoSok Silver Cliff

20 december 2019 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Gistermorgen zijn we vroeg opgestaan (08:00 uur), om vervolgens met de taxi naar de luchthaven te gaan. Ruim 1300 km naar het zuiden wilden we (ook om een hele dag en nacht reizen te sparen) liever met het vliegtuig doen. We vlogen om 11:30 uur en anderhalf uur later landden we op het vliegveld in Surat Thani. Nog eens anderhalf uur later dropte de taxi ons voor 1300 Bath (omgerekend €38) bij Silver Cliff Resort bij Khao Sok.

Dit is de meest onwaarschijnlijke plek waar we ooit zijn geweest. Midden in de jungle met geluiden die alles overstemmen. Wat een plek. We zitten ongeveer 5 km van het dorp Khao Sok af, midden in de wildernis. We hebben een basic hut met twee badkamers en twee 2-persoons bedden en genieten van alle geluiden die we horen.

Op het resort zijn 7 bungalows. We zitten in de gemeenschappelijke ruimte, tegen het klif aan. We zijn vanmiddag hartelijk ontvangen door Olivia en haar collega. We moesten even wennen aan de luchtvochtigheid hier. Die is even wat anders dan in Chiangmai. Een heel drukkende lucht, waar je meteen van gaat zweten. We zitten hier nu lekker bij de ventilator. Geen airco hier. We wilden de jungle natuurlijk wel echt beleven. Ook moeten we maar accepteren dat de muggen ons prikken, ondanks Thais muggenspul. 🦟

Er zijn katten en 3 honden en alles gebeurt hier buiten. We hebben geen ‘binnen’, daarvoor is het zelfs in het koele seizoen nu, veel te warm. We blijven hier nu 4 dagen.

Wat hebben we lekker geslapen hier midden in de natuur. Keiharde oerwoudgeluiden konden ons maar af en toe even wakker maken. Maar hey, that’s nature guys! Ook hoorden we iemand op ons dakje lopen, waarschijnlijk een eekhoorn of een aapje, vertelde onze hostess Karen ons vanmorgen. Het is hier zo fijn en rustig. Alles gaat hier op t gemak en iedereen is relaxed.

Vandaag heeft iemand van het resort ons even naar het dorp Khao Sok gereden. Op aanraden van Karen hebben we een Jungle Track gelopen (Lasha is door ongeveer alle muggen gestoken omdat hij geen muggenspul had gespoten...🙄) en zijn daarna gaan afkoelen in de rivier. Wat is het mooi hier! Maar ook verschrikkelijk warm. En daarbij opgeteld de luchtvochtigheid... daar moet je echt wel even aan wennen en het maar gewoon over je heen laten komen. Zweten, drinken, zweten, drinken. Terug gelopen naar ons resort en nog even lekker gerelaxed. Net heerlijk gegeten.

Morgen gaan we een dagtocht doen naar Cheow Lan Lake. Dat moet volgens alle reviews en reisgidsen ook echt een belevenis zijn. We zijn benieuwd. Ondertussen is het alweer 20:30 uur en drinken wij hier nog een Chang 🍺!

Tot de volgende update!

1. Casper, Jozina en kids:
    25 december 2019
    Wat een mooie plek om te zijn, zo in de middle of no where. :)
    Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van de jongens!! Een fijne dag morgen!